top of page
  • תמונת הסופר/תTal Egert

הקשר בין גיוון והכלה לביצועים פיננסיים

עודכן: 13 ביוני 2023


בכדי שנטמיע תוכנית DEI (Diversity, Equity, and Inclusion ) עלינו לוודא שהיוזמות שבחרנו להתרכז בהן ,עולות בקנה אחד עם המטרות העסקיות שלנו.

אז איך עושים את זה?

איך מתחילים?

במאמר שפורסם www.hbr.org ( נוב- דצב 2022) https://hbr.org/2022/11/the-five-stages-of-dei-maturity ע"י Ella F. Washington, Ph.D. | LinkedIn מתארת הכותבת את השלבים השונים דרכם צריך לעבור, בכדי להפוך לארגון , מכיל מגוון ושוויוני .

פרופ. וושינגטון מבחינה בחמישה שלבי פעולה כאשר ניגשים לבנות תוכנית DEI בארגון.

  • · AWARE

  • · COMPLIANT

  • · TACTICAL

  • · INTEGRATED

  • · SUSTAINABLE

לא כל הארגונים דומים ומכאן שאין נוסחה, אחת נכונה ,אולם וושינגטון טוענת כי יש מאפיינים משותפים: מדיניות המוכתבת מלמעלה למטה, יוזמות פרטיות הצומחות מהשטח ושאלות שההנהלה הבכירה צריכה לשאול עצמה בכל שלב בבניית תרבות חזקה של הכלה ושיווין.


שלב – AWARE (מודעות)

שאלות שצריכות להישאל:

· למה DEI חשוב לנו, לחברה שלנו?

· לאן אנחנו מכוונים? מהי המטרה שלנו? בחירת מטרה ארגונית משותפת : גיוון עובדים, שיפור יחסי ארגון קהילה או בניית תרבות הכלה טובה יותר.


שלב – COMPLIANT (חוקים ותקנות)

חברות צריכות לציית לחוקים ותקנות המדינה בנושא DEI . זהו שלב הכרחי לפני שמתקדמים. בסקר שנערך בקרב 10,000 “A Snapshot of Companies’ DEI Progress עובדים משש מדינות שונות ארה"ב גרמניה אנגליה ועוד, גילה כ 30% מהארגונים " תקועים" בשלב הזה, ומנועים מלהמשיך קדימה אולם וושינגטון אומרת שיש גם בשורות טובות בשלב הזה- תקנות מדינתיות הן בד"כ מאד ברורות, ספציפיות ויכולות להביא לשינויים מבורכים בארגון. נושאים כמו: הדרכות על גיוון, תכוניות מנטורינג, הערכות ביצועים.

שאלות שצריכות להישאל בשלב הזה:

· איך המטרות שלנו יכולות להיות מעבר למה שנדרש על פי החוק והתקנות?

· איך תוכניות DEI עוזר לנו כארגון לפגוש את המטרות האחרות שלנו?


שלב – TACTICAL (אסטרטגי)

שלב בו ארגונים מגוייסים באופן מלא לפעולה ומוכנים ליישם את המטרות. בשלב זה אומרת וושינגטון ניתן לחזות בהרבה התארגנויות נקודתיות של מנהלים ועובדים בעלי יוזמה אבל , לא כל הארגון מגויס באותו האופן (פעמים רבות יוזמות צומחות מלמטה).

לכן השאלות שצריכות להישאל:

· מהי האסטרטגיה שלנו לשינוי? יש צורך בהגדרת אסטרטגיה הכוללת את כל הארגון לטובת מטרות משותפות. אין צורך ברשימה ארוכה אלא מטרות קטנות ומשימות פשוטות יזכו להצלחה בטוחה יותר. חשוב שנבחר מטרות שיוכלו לחבר את כל המחלקות ודרגי הארגון.

· מה מכל היוזמות עלינו להפוך לסטנדרטים ? לדוגמא: אם במחלקה מסוימת יצרו הליך גיוס שמוביל לגיוון – להטמיע אותו בכל המחלקות.

· איך מחברים בין היוזמות שבאות מלמטה למדיניות שמוכתבת על ידי ההנהלה? בונים מעגל משוב הכולל עובדים מנהלים וכך בונים אחריות קולקטיבית. עדכון שוטף של ההנהלה הבכירה -קריטי.

· מהו מעגל ההשפעה שלנו? מדיניות החברה פוגשת לא רק עובדי ארגון: לקוחות , מפיצים, קהילה, בעלי מניות, מתחרים. מצאו דרכים להקטין אפליה, וחוסר שיווין גם בממשקים הללו.


שלב- INTERGRATED (שילוב)

ערכי DEI מוגדרים. כולל אסטרטגיה, הארגון מקיים תרבות של הכלה ומתבונן באומץ על מקומות של אפליה וחוסר שיווין. חברות בשלב זה יכולות לומר:" DEI הוא עכשו חלק מה DNA הארגוני שלנו ונוגע בכל תחומי הפעילות שלנו. חשוב להיות צנועים וכהנהלה לבחון כל הזמן ביצועים של תכוניות – מה עובד ומה לא. חשוב שהיוזמות והתוכניות לא יהיו תלויות מנהל או הלך רוח בשוק כלומר אם מנהל שהוביל שינוי מחליט לעזוב את החברה, השינוי צריך להמשיך ולהתקיים.

שאלות בשלב זה:

· איזו שיטה או מבנה עלינו ליצור על מנת שחובת ההמשכיות לא תשב על כתפיים של קבוצות מיעוט או מנהלת בודדת?

· למה לא? על הארגון להיות מסוגל לבצע מהלכים שלא בוצעו בעבר ובאופן קבוע להעריך את האפקטיביות שלהם.


שלב SUSTAINABLE

ארגון בשלב זה ה- DEI מושרש, נבדק, ההנהלה מחויבת .

העבודה על DEI לעולם אינה מסתיימת, אפילו ארגון שבנה מערכות ונהלים ומבנים יכול בקלות לגלוש אחורה מחויבות אמיתת דורשת שיפור מתמיד.


ואנחנו רוצות להדגיש:

DEI מכיר בערכם של קולות מגוונים ומדגיש את ההכללה ואת רווחת העובדים כהיבטים מרכזיים של הצלחה. כדי להחיות את הערכים הללו, חברות חייבות ליישם תוכניות ויוזמות שהופכות את מקום העבודה למרחב מגוון, שוויוניי ומכיל יותר. מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים באופן חד משמעי כי חברות מגוונות מצליחות יותר.

כדי להטמיע יוזמות DEI בארגון צריך אורך רוח וחשוב לזכור כי זהו תהליך, שעובר דרך שלבים שונים ולא פעולה חד פעמית או פרויקט אד הוק. חשוב שהיוזמות יעלו בקנה אחד עם מטרות הארגון וחשוב שהארגון כולו יהיה מגוייס לעניין זה ולא רק חלקים ממנו.

ארגונים המטמיעים DEI בהצלחה משפרים את תחושת השייכות של העובדים, מצליחים להביא חדשנות, משפרים את תדמית הארגון ומשפרים את ההכנסות ושורת הרווח.

67 צפיות0 תגובות
bottom of page