top of page

מנהלים/ מנהלות -האם אתם מתעמרים.ות???

אנחנו עסוקים רבות במה היא התעמרות בעבודה? איך מזהים אותה ומה יש לעשות כדי למנוע אותה, אבל מתי בפעם האחרונה שאלנו את עצמנו – אולי אנחנו בעצמנו מתעמרים.ות???

המאמר שפורסם ב HARVARD BUSINESS REVIEW  

מציע לבדוק 6 סימנים שעשויים להעיד על כך שאתם מתעמרים:

1.     מספר אנשים רוצים לעזוב את הצוות שאתם מנהלים לצוותים אחרים בארגון.

2.     אתם חושבים שהרעיונות שלכם הם הכי טובים.

3.     אתם מתגמלים רק אנשים שמסכימים עם דעותיכם- yes people .

4.     אתם מאמינים שאתם האדם החשוב ביותר בצוות שלכם.

5.     אתם חושבים שאינטילגנציה רגשית זה בזבוז זמן - מודעות עצמית, ריסון עצמי, אמפתיה תקשורת בין אישית- לא קיים אצלכם בלקסיקון.

6.     אנשים לא מכבדים אתכם, הם מפחדים מכם ואתם מרגישים עם זה בנח.



אוסיף  למאמר עוד כמה שאלות קונקרטיות שאני מציעה לכל אחד לשאול את עצמו:

·       כל כמה זמן אתם מוצאים עצמכם מרימים את הקול על העובדים שלכם (כל יום? פעם בשבוע?) ?

·       כמה פעמים במהלך השבוע התקשרתם או שלחתם הודעה בוואצאפ לעובדים שלכם לאחר שעות העבודה או בסופ"ש?

·       האם אי פעם השתמשתם באחד מהביטויים האלו כלפי העובדים שלכם (מה עבר לכם בראש כשעשיתם עבודה זאת?  /מה אתם אדיוטים? / עופו לעשות את העבודה שלכם / את.ה חתיכת חכמולוג.ית / יש לך אפס כריזמה / אתם חבורת אפסים )?


אם אתם באופן קבוע צועקים על העובדים שלכם, מתקשרים אליהם מחוץ לשעות העבודה ואולי גם השתמשתם באחד מהביטויים המוזכרים לעיל אזי אתם ללא ספק מתעמרים בהם.

           

המאמר מציע 3 דרכים להתמודדות למי שהבין שהוא או היא מתעמרים:

1.     לבקש עזרה- התעמרות נובעת פעמים רבות מאיזו טראומה אישית עמוקה ובכל מקרה היא חלק ממבנה אישיותי. כדי לתקן התנהגות  כזו , יש צורך להיעזר במטפלים חיצוניים.

2.     נסו לעשות תיקון עם האנשים שפגעתם בהם-  זה מאוד קשה אבל היכולת להתנצל בפניהם יכולה להשיב את האמון.

3.     לחזור אחורה בתפקידי הניהול- אם אין באפשרותכם לבצע את שני השינויים המוזכרים לעיל, מוטב שלזמן מה לא תהיו בתפקיד בכיר או אחראים להברה אנשים.

 

קצת קשה לי לראות מנהלים בכירים פועלים בשלושת הדרכים המוצעות לעיל, בעיקר לאור העובדה שרוב המתעמרים כלל לא מודעים לכך או לא מוכנים להודות בכך וגם אם זה נמצא באיזו רמה נמוכה של מודעות, אף אחד לא יוותר כל כך מהר על תפקידו או יבקש סיוע חיצוני- הרי זה מנוגד לחלוטין למבנה האישיותי  של המתעמר ולאגו הגדול שתמיד מגיע איתו.

 

אז מה עושים בכל זאת ?

בראש ובראשונה להעלות מודעות שתגרום לאנשים להסתכל על עצמם ולהגיד – יכול להיות שאני מתעמר?

הדרך לעשות זאת היא שיקוף לאותו אדם, כלומר להראות לו שהוא מתעמר. זה יכול להיות קולגה שמנהלת שיחה בענין זה ומעלה בכלל את המילה – התעמרות - ומרחיבה, כך שאותו אדם יבין שהוא כזה.

אם לא מדובר במנכ"ל.ית , אזי ניתן לפנות אליהם שינהלו שיחת שיקוף עם המנהלים המתעמרים וכמובן יקבעו מדיניות של תקשורת בארגון, שיוצרת מנגנונים למניעת התעמרות.

ואם מדובר במנכ"ל.ית שמתעמר.ת מומלץ לקיים הדרכה חיצונית בנושא לכלל המנהלים הבכירים בהשתתפותם- זה בדרך כלל מפיל את האסימון.

 

 

10 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page