top of page

טיפים למניעת התעמרות במקום העבודה

כאשר מתרחש אירוע של התעמרות במקום העבודה, יש קושי רב לארגון להתמודד עם זה ,בוודאי אם מדובר במנהל/ת בכיר/ה שמתעמר/ת.

צריך לעשות הכל כדי להימנע מאירוע כזה.



להלן מספר דרכים למניעת התעמרות בארגון:


  •    מדיניות ברורה נגד התעמרות בארגון

תגדירו התעמרות בקוד האתי של החברה, תעדכנו כל עובד/ת או מנהל/ת חדש/ה בארגון שיש לכם אפס סובלנות לנושא, תמנו אדם שאחראי לנושא ההתעמרות בארגון ותפרסמו זאת לכולם. הוא או היא יהיו הכתובת לכל עניין שקשור להתעמרות בין אם זו תלונה או בין אם זו התייעצות בנושא.

  •    מדיניות דלת פתוחה.

מסר ברור לכולם, שכל עובד/ת בארגון יכול לפנות לכל מנהל/ת בארגון, כולל המנ"ל/ית בכל זמן שהם רוצים ובכל עניין, אם הבעיה שלהם לא נפתרה על ידי הממונה הישיר או שהבעיה היא בממונה הישיר.

מעבר לכך שזה מאפשר לעובדים להרגיש בנח , זה מעביר מסר ברור לכל מי שאינו מתנהג כראוי- לא תוכלו להסתיר את התנהגותכם לאורך זמן- כולם חשופים לביקורת.

  •     הדרכות למנהלים

הדרכות שכוללות הגדרה להתעמרות, כללי תקשורת ברורים שמצופים מהם, המשמעות של דוגמה אישית.

  •     הדרכות לעובדים

הדרכות שמגדירות מהי התעמרות ולמי אפשר לפנות בארגון,  הדרכות על תקשורת נכונה בטוחה ומכבדת.

  •     מדיניות הלכה למעשה של שיוויון גיוון והכלה - DEI

כאשר בארגון יש שיווין מגדרי, מועסקים אנשים שונים ממגזרים שונים ותרבויות שונות, זה מייצר סביבה מכילה וסובלנית יותר ומפחית באופן משמעותי את הסיכוי להתעמרות.

  •     הגדרה ברורה של כללים לפגישות וישיבות בתוך הארגון.

יצירת סט כללים לכל ישיבה, בין אם היא פרונטלית או מתקיימת אונליין – יש לשמוע את כולם, יש לאפשר לכל אחד  ואחת להעלות את הרעיונות שלהם. להימנע מביקורת  פוגענית ואישית במהלך פגישות ולהתרכז בהיבטים המקצועיים בלבד ותרומתם לארגון. לאפשר לעובדים להיות חלק מקבלת ההחלטות של הארגון.

  •     לתגמל ולעודד התנהגות חיובית.

לייצר מנגנונים שמכירים בהתנהגויות חיוביות כמו עבודת צוות טובה, או תגמול לאנשים שעוזרים באופן קבוע לאנשים אחרים וכדומה. זה יכול להיות עובדים מצטיינים שזוכים להכרה פעם בחודש, או פעם ברבעון, או אזכור של התנהגויות חיוביות בפרסומים פנימיים של הארגון.

  •     שיחות משוב רבעוניות עם כל העובדים.

שיחות שהן מעבר לשיחת PR שנתית, שיחות שהמטרה המרכזית היא להקשיב לעובדים, שומעים מה שלומם, מה קשה להם ומה טוב להם בארגון. זה יכול להעשות על ידי כל מנהל מחלקה או צוות. זה נותן לכולם הרגשה שרואים ושומעים אותם  .

  •    סקרים פנימיים כל חצי שנה.

סקרים שמתמקדים בתחושה של העובדים והאם הם מרגישים שיש להם סביבת עבודה בטוחה ומכבדת.

לסיכום

אם יימצא מתעמר בארגון הפועל בדרך זו, מהר מאוד הוא יקרא לסדר או ימצא עצמו מחוץ לארגון.

ארגונים שיפעלו או פועלים בדרך זו יוכלו למגר את תופעת ההתעמרות אצלם.

3 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page